Branný závod
Branný závod patří mezi závody ve stylu orientačního běhu, ve kterém dvoučlenná družstva běží po stanovištích, která jsou rozmístěna v okolí vodní nádrže, kde následně plní disciplíny různého zaměření.
Závod bude rozdělen na 3 kategorie:
Závodníci ve věku 6-10 let – dětská trasa 1,9 km, 10 stanovišť
Závodníci ve věku 10-14 let – dospělá trasa 2,6 km, 14 stanovišť
Závodníci ve věku 15+ – dospělá trasa 2,6 km, 14 stanovišť
SOBOTA
Start: 9:00 – 12:00
Start po 3 minutách


Dračí lodě
Dračí lodě je sportovní disciplína jezdců na dračích lodích, které se vyznačují typickými dračími hlavami na špici lodě a jejich celkovým zbarvením. Novodobá zmínka o sportu se datuje k roku 1976, kdy se uskutečnil první festival dračích lodí v Hongkongu, odtud se sport rozšířil do celého světa.
SOBOTA
Start: 10:00 – 18:00
Start 2 x 20+1 (bubeník) – délka plavby 30 minut
Rafty
Přijďte se projet na raftu po Pilské vodní nádrži.
Raft je ploché široké gumové nafukovací plavidlo používané především pro expediční a komerční vodáctví resp. rafting. Obvykle je 4-6 místné. Pro pohon se používají pádla.
SOBOTA
Start: 10:00 – 18:00
Start 5x raft po 6 lidech – délka plavby 45 minut


Perníčky
Vlastnoruční zdobení perníčků, které si pak můžete odnést nebo hned sníst 😉
SOBOTA
Start: 13:00 – 16:00
Start 15 osob po 30 minutách
Antarktida
Krátký příběh
Při Antarktidě se hráči stávají kolonizátory roztátého kontinentu, kde si volí svou cestu v jednom ze čtyř hospodářských sektorů: Těžaři, Inženýři, Investoři, nebo Vývojáři.
V každé roli jsou nepostradatelní, ale zároveň nesoběstační – úspěch závisí na jejich schopnosti obchodovat a navazovat spolupráci s ostatními.
Dlouhý příběh
Příběh
Antarktida roztála a odkryla své bohatství. Hráči se stávají samozvanými kolonizátory, kteří upadli v nemilost celého zbytku světa. V nastalé mezinárodní blokádě musí obnovit technologické postupy a vyrobit si potřebnou výbavu pro život, bydlení a další realizaci ve svém oboru.
Jsou odkázáni na profese ostatních kolonizátorů. Musí spolupracovat, domlouvat se a obchodovat. Jejich snahou je získat pro Antarktidu mezinárodní uznání její samostatnosti. Ambiciózní hráči navíc mohou usilovat o přední pozice v rámci komunity.
Jak se to hraje?
-
Každý si na začátku hry vybere hospodářský sektor (profesi), kterému se ve hře bude věnovat. Může být buď Těžař (I), nebo Inženýr (II), nebo Investor (III), nebo Vývojář (IV).
-
Hraje se na kola, kdy každé kolo obsahuje dvě části. V první části hráč využije svoje akční body a vykoná akce dle své profese. Vyprodukuje tak herní žetony představující statky a služby; např.: suroviny, vybavení do domácnosti, stroje, donášku jídla, nové technologie… Ve druhé fázi hráč pouze obchoduje s těmito žetony a vyjednává s ostatními hráči.
-
Hra se stále vyvíjí. Na začátku mají hráči k dispozici pouze minimální základní schopnosti a vybavení. Nové možnosti vnáší do hry sektor Vývojářů a společně s ostatními sektory je uvádějí do praxe.
-
Hraje se kooperativně, ale zároveň každý sleduje své vlastní cíle.
Proč to hrát?
Na Antarktidě je každý hráč potřebným, každá profese nepostradatelná. Zároveň každý potřebuje žetony od všech čtyř sektorů. Nikdo není soběstačný. Domlouvat se a obchodovat s ostatními je nezbytné. Antarktida se tak stává pouhým prostorem, kde hru, zábavu a zážitek určují její hráči.
Hra předpokládá, že ji každý hraje poprvé. Má jednoduchý základ, kdy pravidla přibývají v průběhu hry.
Při hře se potká velký počet hráčů. Každý má jmenovku a roli. Antarktidu tak lze použít i jako první hru nahrazující seznamovací aktivity.
PÁTEK
Start: 17:00 – 20:00
Start: 20 – 100 osob – 2,5 – 3 hodiny
SOBOTA
Start: 09:00 – 12:30
Start: 20 – 120 osob – 2,5 – 3 hodiny
Start: 13:30 – 17:00
Start: 20 – 120 osob – 2,5 – 3 hodiny


Paintball
Paintball je sport či zábava, při které je cílem vyřadit protivníka zasažením kuličkou s barvou vystřelenou z paintballové zbraně.
Jedná se o bezkontaktní adrenalinový sport, při němž je k vyřazení protihráčů používáno zbraní, které střílejí želatinové kuličky ráže 0,68 palce (1,73 cm). Tyto kuličky jsou ze zbraně vypuzovány expandujícím stlačeným vzduchem nebo CO2. Kulička je tvořena pevnou skořápkou na bázi celuloidu, který se používá při výrobě potahovaných pilulek. Uvnitř obsahuje kulička netoxické vodou rozpustné barvivo rozličných barev. Při zásahu cíle skořápka kuličky praská a okolí zásahu je potřísněné barvivem. Tímto způsobem je zasažený (označený) hráč vyřazen ze hry a odchází mimo hřiště do předem určeného prostoru. Zbraně mohou v závislosti na typu zasahovat cíle až na 50 i 80 metrů. Standardní rychlost kuličky v momentu, kdy opouští hlaveň (úsťová rychlost), je 300 fps (stopy za sekundu). Zbraně mohou být upravovány i na rychlost vyšší. Paintball se hraje na hřištích, která se nacházejí dle typu hry ve volné přírodě (military paintball) nebo na vyhrazené ploše (sportovní paintball).
SOBOTA
Start: 9:00 – 18:00
Start 2 x 7 osob po 30 minutách (+ 15 minut příprava)
Rukodělky
Přijď si vyrobit něco pro sebe nebo své kamarády.
Vyrobit si můžeš:
- náramek
- obrázek z písků
- pletení z papíru
- korálkové tužky
SOBOTA
Start: 9:00 – 18:00
Náramky: Start 15 osob po 30 minutách
Pískové obrázky: Start 15 osob po 30 minutách
Korálkové tužky: Start 20 osob po 30 minutách

Virtuální hra
Virtuální hry = PC hry v realitě
Zahrát si bude moci třeba King of the Hill nebo Capture the flag.
SOBOTA
Start: 10:00 – 16:00 (12-13:00 pauza)
Start 30 osob po 30 minutách
Zvěřinec
Mobilní zvěřinec…. Co to vlastně přesně znamená? Že cestuje se zvířátky přímo za vámi. Jezdí po domovech důchodců, různých akcích, ale také do školek.
Ve svém zvěřinci má jak králíčky, kozičky, tak i hady, leguány nebo papouška Aru.
SOBOTA
Start: 10:00 – 16:00 (12-13:00 pauza)
Start 15 osob po 30 minutách


Policie ČR
Policie České republiky je ozbrojený bezpečnostní sbor České republiky, státní policie s působností na celém území republiky. Vznikla dne 15. července 1991 přeměnou české části československé Veřejné bezpečnosti Sboru národní bezpečnosti, a to dnem vyhlášení zákona ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky.
SOBOTA
Start: 14:00 – 17:00
Ukázka techniky
Hasičský záchranný sbor ČR
Hasičský záchranný sbor České republiky je bezpečnostní sbor České republiky, jehož základním úkolem je chránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi.
SOBOTA
Start: 14:00 – 17:00
Ukázka techniky


Opilecké brýle
Opilecké brýle simulující účinky zhoršených schopností včetně snížené pozornosti, zpoždění reakcí, zmatenost, vizuální zkreslení, změnu hloubky vidění a vnímání vzdálenosti, zúžení periferního vidění, špatný úsudek a rozhodování, poruchy motorické koordinace. U některých lidí může dojít ke zhoršení schopnosti správně vnímat hned po prvním drinku!
Vyzkoušejte si tyto situace zcela bezpečně navozením našich speciálních certifikovaných brýlí.
SOBOTA
Start: 09:00 – 18:00
Mindok
MINDOK je vydavatelství moderních společenských her pro děti i dospělé. Jsou to například hry Carcassonne, Černé historky, Desítka nebo řada her SMART games. Máme ale i řadu dalších her, určených pro všechny hravé lidi od nejmenších dětí až po nejnáročnější hráče. Na českém trhu působíme od roku 2007 a za tu dobu jsme vydali více než 400 různých her.
SOBOTA
Start: 09:00 – 18:00


E-moška
E-moška nabízí velké množství drobných propagačních předmětů, jako jsou magnetky, přívěsky, propisky nebo pera pro malé školáky. Pokud si chcete vybrat z hodnotnějších předmětů, můžete volit třeba ručníky, plecháčky, trička.
SOBOTA
Start: 09:00 – 18:00
Bubnovací tyče
Boomwhackers jsou unikátní perkusní nástroj, který je laděn na určité tóny – díky odlišné délce a tloušťce každý kus Boomwhackers při úderu vydává jinak vysoký tón. Tyto nástroje tak nabízí něco, co je pro jiné perkuse za hranicí možností. Boomwhackers jsou vhodné jak pro úplné amatéry, tak pro profesionály, jak pro malé děti, tak pro hudební lektory.
SOBOTA
Start: 14:00 – 18:00

DALŠÍ PROGRAM V OKOLÍ
Zámek Žďár nad Sázavou
Vydejte se poznávat areál zámku, bývalého cisterciáckého kláštera ze 13. století, který byl barokně upraven za přispění geniálního architekta Jana Blažeje Santini-Aichla. Skrze příběhy a architekturu se seznámíte s tím, jak areál i život v něm vypadal.
Expozice Muzea nové generace vás i vaše děti prostřednictvím animovaných příběhů, her světel a mnoha interaktivních exponátů provede téměř 800 let starým příběhem bývalého kláštera. Zvolit ale můžete i prohlídku areálu.

Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře byl na seznam UNESCO zapsán v roce 1994.
Kostel byl postaven ve slohu barokní gotiky. Stavba poutního kostela probíhala v letech 1719–1722 na náklad opata zdejšího cisterciáckého kláštera Václava Vejmluvy. Smyslem stavby bylo především oslavit Jana Nepomuckého, jako mocného patrona a světce. V době vzniku stál na travnatém vršku, který Václav Vejmluva pojmenoval Zelená hora (dříve se nazýval Černý les nebo Strmá hora) podle vrchu u Nepomuku, ze kterého pocházel Jan Nepomucký i první žďárští mniši. Do nedávné doby byla stavba obklopena vysokým borovým lesem, který však byl odstraněn, aby bylo na kostel, tak jako původně, vidět i z velké dálky.
Jedná se o nejoriginálnější dílo českého architekta s italskými předky Jana Blažeje Santiniho-Aichla.

Muzeum nové generace
V budově bývalého pivovaru je umístěna interaktivní a multimediální expozice. V přízemí se seznámíte s cisterciáckým řádem a životem ve středověku, patro je věnováno baroku. Na začátku prohlídky dostanete sluchátka s audioprůvodcem – muzeem vás provede mnich a holčička.

Českomoravská stezka
Českomoravská stezka vede po historické hranici Čech a Moravy, která byla poprvé ustanovena ve 12. století. Trasa sleduje zemskou hranici, jak byla kodifikována v polovině 19. století a platila přibližně 100 let až do 31. prosince 1948.
Trasa spojuje dva trojmezné body – na severu je to trojmezí Čech, Moravy a Polska (které je zároveň nejvýchodnějším bodem Čech), ležící v těsné blízkosti vrcholu Králického Sněžníku a pramene Moravy; na jihu je to trojmezí Čech, Moravy a Rakouska nedaleko Slavonic. Českomoravská stezka rovněž sleduje hlavní evropské rozvodí, oddělující úmoří Černého a Severního moře.
Základní pěší varianta Českomoravské stezky měří 345 km a je rozdělena na 18 denních etap s průměrnou délkou 20 km, vždy s možností ubytování pod střechou. Trasa je rovněž vhodná pro putování na kole, cyklistická varianta Českomoravské stezky měří 337 km a lze ji zvládnout za 5-7 dní.

Cesta po památkách


Regionální muzeum města Žďáru nad Sázavou
Regionální muzeum je organizace zřizovaná městem Žďár nad Sázavou. Muzeum sídlí od roku 1993 prostorách městské Tvrze v centru Žďáru nad Sázavou pod kostelem sv. Prokopa.
Pracovníci muzea poskytují veřejnosti také odborné konzultace a zodpovídají ty nejrůznější dotazy převážně z dějin regionu. Konzultují vysokoškolské seminární práce a realizují odborné přednášky a diskuze. Veřejnosti slouží též Knihovna a Archiv Regionálního muzea. Knihy jsou půjčovány pouze prezenčně ke studiu v badatelně, nelze si je tedy vypůjčit domů.
Muzeum je otevřeno celoročně. V pokladně muzea si můžete zakoupit různé publikace i upomínkové předměty a pohlednice.

DALŠÍ INFROMACE K PROGRAMU
Změny v programu jsou vyhrazeny.
Fotografie jsou pouze ilustrační pro představu.
PŘESNÉ ČASY PŘIHLAŠOVANÍ BUDOU NA PŘIHLAŠOVNĚ